Į meniu Į turinį
Keisti kontrastąRašykite administratoriuiSuraskite mus FACEBOOK'eDUK
Į pradžiąSvetainės medis

Vertikalus pagrindinis


Naujienų prenumerata
Naujienos
Sociokultūrinės naujienos
Pradžia

Naujienos

Pamoka – galimybė suprasti save ir kitą

Norėdami suprasti mus supantį pasaulį, turime priimti, apdoroti ir pasirinktinai įprasminti daugybę informacijos. Kūną veikia gausybė išorinio pasaulio dirgiklių, o tyliame, uždarame visiškos tamsos pasaulyje tūno mūsų smegenys. Kaip mes gebame patirti šio pasaulio formą ir sandarą, judėjimą ir temperatūrą, jo kvapus ir grožį? Kaip mes sukuriame išorinio pasaulio pateiktį? Kas atsitinka, kai trūksta juntamosios informacijos? Į tokius klausimus bandė rasti atsakymus Telšių Vincento Borisevičiaus III klasės mokiniai integruotoje biologijos ir psichologijos pamokoje (biologijos mokytojos Ž. Gureckienė, D. Kėrienė, psichologijos - J. Ignotienė).

Jutimų sistemos dėka organizmai gauna informacijos, kurios reikia norint veikti ir išlikti. Gamta (ar Dievas?) kiekvieną organizmą apdovanojo tokiais jutimais, kurie atitinka jo poreikius. O kaip jaučiasi ir gyvena žmonės, kurių jutimai dėl įvairių priežasčių yra susilpnėję ar visai išnykę? Beveik 80 proc. informacijos apie išorinį pasaulį gauname regėjimo organų dėka. Kaip pažįsta pasaulį aklieji?

Gimnazistams suprasti, ką jaučia ir kaip gyvena žmonės, gimę be regėjimo dovanos ar ją praradę, padėjo suprasti pamokos svečiai – Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Telšių rajono filialo  pirmininkė Džaneta Pocienė bei organizacijos narys Julius Alekna. Pirmininkė Džaneta papasakojo, kaip aklieji mokosi Brailio rašto, parodė daiktų maketus, reljefinį paveikslą. Šios priemonės akliesiems vaikams padeda pajausti ir įsivaizduoti supantį pasaulį. LASS narys Julius, kurio rega labai susilpnėjo po nelaimingo atsitikimo darbe, aiškino, kaip aklieji ir silpnaregiai tvarko savo buitį, orientuojasi mieste, kam reikalinga baltoji lazdelė. Beje, mokiniai, užsidėję akinius, galėjo įsijausti į aklųjų pasaulį, pabandyti vaikščioti, surasti vieną ar kitą daiktą.  Pamokoje buvo diskutuojama, kokią pagalbą galima pasiūlyti žmonėms su regėjimo negalia, jų neįžeidžiant ir neįskaudinant.

Tokių pamokų tikslas – ne tik suteikti žinių, bet ir ugdyti empatiją, pagarbą kitam – kitokiam – o taip pat saugoti save.

Jadvyga Ignotienė.